Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe laat sluit de finish?

Zondag 15 september sluit de finish om 16:30 en het festival terrein sluit om 17:00.

Hoe fiets ik de route?

Je kunt de route volgen door de pijlen te volgen. Ook staan er splitsingsborden waar je moet kijken welke route je blijft volgen.

Daarnaast is het mogelijk om het GPX bestand te downloaden om op je navigatie te zetten.

Bevestiging niet ontvangen?

Kijk even in je spam-box en is hij daar niet te vinden stuur ons een mailtje Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we versturen de barcode opnieuw. Het is mogelijk om met het scan&go systeem te starten.

Kan ik parkeren in de buurt?

Er is ruim voldoende parkeeruimte op de Suiker. Vanaf Ring West, afslag Hoendiep: bij de zuidelijke rotonde kun je Het Suiker Terrein oprijden.

Daarnaast is er op het bedrijventerrein Hoendiep ook voldoende parkeerruimte.

Suikerlaan 15 Coördinaten voor navigatie: 53°12’39.4″N 6°32’37.0″

Aanrijroute auto?

Er is ruim voldoende parkeeruimte op de Suiker. Vanaf Ring West, afslag Hoendiep: bij de zuidelijke rotonde kun je Het Suiker Terrein oprijden. Hier vangen de verkeersregelaars je op.

Daarnaast is er op het bedrijventerrein Hoendiep ook voldoende parkeerruimte.

Suikerlaan 15 Coördinaten voor navigatie: 53°12’39.4″N 6°32’37.0″

Aanrijroute fiets?

Vanuit de Stad via het Hoendiep. Na het spoor en de ring linksaf de kruising over de Energieweg op. Aan het einde van de weg (voor de bocht rechtsaf) rechtdoor door het hek en de fietsbrug over. Navigatieadres Energieweg 10.

Kan ik op de dag zelf inschrijven?

Nee.

Alleen voorinschrijving is mogelijk.

Kan ik overnachten?

Ja, op de Suiker zijn zowel een hotel als een hostel aanwezig.

Hotel

Hostel

Is er een garderobe/tassen depot?

Voor de VIP en bedrijfsarrangement deelnemers hebben wij een garderobe/tassendepot. 

Is er een bewaakte fietsenstalling?

Ja. Je stalt je fiets hier op eigen risico.

Is er gedacht aan de vegetarische medemens of allergieën?

Ja.

Voor allergieën graag vantevoren contact opnemen met de organisatie.

Wanneer en waar is de kleding te koop?

Kleding is eenvoudig te bestellen in onze webshop. Indien je wilt passen is dit ook mogelijk, stuur hiervoor een e-mail.

Tijdens de dag zelf is de kleding natuurlijk ook te koop in onze kledingsstand op het festival terrein.

Kan ik wielerkleding van de Tocht van Groningen passen?

Ja, kleding kun je tijdens het dagevenement bij onze kledingstand passen. Buiten het evenement om is het ook mogelijk om te passen, stuur hiervoor een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Tocht van Groningen kleding bijbesteld via NTFU?

Bestelde kleding tijdens je inschrijving proberen wij zoveel mogelijk voor het evenement te verzenden. Mocht dit niet meer lukken omdat het evenement binnen enkele dagen plaatsvindt kun je de kleding in de middag afhalen bij onze kledingstand.

Kan ik de afstand nog wijzigen?

Ja het is mogelijk om op de dag zelf te bepalen welke afstand je wilt gaan fietsen.

Mag ik deelnemen met een mountainbike?

Weliswaar zijn onze routes volledig op een ondergrond van asfalt maar uiteraard is het mogelijk om deel te nemen met een mountainbike. (of een ander type fiets)

Moeten we zelf eten of drinken meenemen?

De TKP Tocht van Groningen is compleet verzorgd met 2 verzorgingsposten onderweg. Wel is het natuurlijk handig om met gevulde bidons van start te gaan.

Is de maaltijd achteraf inclusief?

Ja. Deze is bij het starttarief inbegrepen.

Wat kost de voorinschrijving?

80, 110 en 160 km:  € 21,50 en € 18,50 voor leden NTFU/KNWU.

Wanneer sluit de inschrijving?

De voorinschrijving sluit op zaterdagmiddag 14 september om 16:00 uur. Of als het evenement eerder uitverkocht is geraakt.

Hoe ontvang ik het GPX bestand?

Deze is c.a. 1 week voor de Tocht beschikbaar. En is te downloaden via onze website of via Fietsport (NTFU).

Recycling stuurbordjes?

Het is mogelijk om het stuurbordje na afloop van de Tocht ter recycling weer in te leveren bij het verlaten van de fietsenstalling.

Noodnummer?

Op de dag van het evenement zal onder de pagina "Route & Verzorging" het noodnummer zichtbaar zijn. In geval van pech of kleine ongevallen is het mogelijk om dit nummer te gebruiken om in contact te komen met de organisatie/EHBO.

Wij zullen het noodnummer ook duidelijk communiceren in onze informatie-brief die gemaild zal gaan worden in de week voorafgaand van de Tocht.

De pagina "Route & Verzorging" zal ook vindbaar zijn via een QR code die te scannen zal zijn op het stuurbordje.

Uiteraard indien nodig bel direct 112.

Blijf altijd op de hoogte

en schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Actueel

Zijn we al vrienden?

Copyright © 2024 TKP tocht van Groningen. Realisatie: Internetbureau Praes.